2025(e)ko abuztuaren 4(a), astelehena

ZARAUZKO MALEKOIA ITSASOAREN IGOERAREN AURREAN


Otsailean Arkamurkak antolatutako hitzaldian ikusi genuenez, klima aldaketak areagotuko duen itsas mailaren igoeraren aurrean, Zarauzko kostaldea egoera oso zaurgarrian dago. Imanol Pildainek ez zuen denborarik izan egindako lana bere osotasunean aurkezteko eta bereziki, malekoiari dagokionez, esan gabe gelditutakoan jasotzen dira ondorengo orriek. Noski, txosten osoa irakurtzeko lotura ere txertatu dugu, gaian sakondu nahi duenarentzat.

LIFE IP URBAN KLIMA 2050 TXOSTENEAN

(LIFE 18 IPC/ES/000001)

ZARAUZKO MALEKOIRAKO JASOTAKO PROPOSAMENAK

Txostenaren izenburua: Zarauzko hondartzako ingurune zurrunetan jarduteko

alternatiben azterketa. 2020ko abendua

Txostenaren egilea: Euskadiko Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniarien

Elkargoa, Imanol Pildainen eskutik

Parte hartzaileak: AZTI, DHI (Dansk Hydraulisk Institut), IH Cantabria (Instituto de Hidráulica Ambiental. Universidad de Cantabria) eta Euskadiko Bide, Ubide eta PortuetakoIngeniarien Elkargoa

Proiektua osorik ikusi nahi duenak sarean dago eskura proiektuaren web-orrian: KLIKATU HEMEN 


2025eko Otsailaren 23an Arkamurka natura-elkarteak Zarauzko Modelo aretoan antolatu zuen solasaldian ez zen denborarik izan proiektu honetan Zarauzko malekoirako proposatzen diren ekintza guztiak erakusteko. Ondorengo orrietan ikus daitezke, atalezatal eta laburki, malekoi osorako orduan egindako proposamenak. 



1

Narros eta Munoa

• Aldaketa gutxi egiteko aukera

• Erabilpen berezirik ez dauka

• Geometria mantentzea dirudi egokiena

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


2

Munoa eta Mariñel kalearen artekoa

• Metro bat altxatu malekoia

• Lerrokatzea, transizioan

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


3

Mariñel eta Bañeru kaleen artekoa

• Metro bat altxatu malekoia

• Lerrokatzea, 7 m atzeratzea (egun, 17 m)

• Terrazak, lokalak

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


4

Bañeru eta Hondar kaleen artekoa

(fraileen errepide azpiko pasabidea)

• Metro bat altxatu malekoia

• Lerrokatzea, 8 m atzeratzea (egun, 14 m +arkupea)

• Lokalik ez, urbanizazioa eta arkupea

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


5

Hondar kalea eta Garmako jeitsieraren

artekoa

• Metro bat altxatu malekoia

• Lerrokatzea, 8 m atzeratzea

• Lokalak, alboetatik sarbidea kasu batzuetan

• Errepide azpiko pasabiderako bidea ere

altzatu beharra

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


6

Muskariako zonaldea

• Metro bat altxatu malekoia

• Lerrokatzea, 8 m atzeratzea

• Urbanizaziorako eta lokaletako sarrerak,

gorago edo egokitu daitezkeela dirudi

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


7

Muskaria eta Damaren artekoa

• Egun bi altuera ezberdin dauzka, guztira 8,00

kotaraino altzatzea proposatzen da (+1 / +0,5)

• Lerrokatzea, 8 m atzeratzea

• Modelizazioaren bitartez zehaztu behar dira

aurreko bi parametroak

• Lokalen sarreretan, ondorio ezberdinak

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


7-8

Damako zonaldea

• 8,00 kotaraino altzatzea proposatzen da (+0,5)

• Lerrokatzea, 8 m atzeratzea

• Modelizazioaren bitartez zehaztu behar dira

aurreko bi parametroak

• Lokalen sarrera nagusiak, albotik

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu


8

Dama eta Berazaren artekoa

• Lokalik ez dago

• Zati luzea, proposamen berezia egiten dugu honetarako

• Hondartza erreserba osatu nahi da zati honetan

• 9,00 kotaraino altzatzea proposatzen da (+1)

• Lerrokatzea, 17 m atzeratzea

• Modelizazioaren bitartez zehaztu behar dira aurreko bi

parametroak

• Erabilpenen lehentasuna finkatu behar da

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu

• Desertu txikiko egitura bereziarena konpondu behar da


9

Desertu txikia eta Borghettoren artekoa

• Hautazkoa da altzatzea

• Lerrokatzearen neurria ere hautazkoa da, 16 m atzeratuz gero,

egungo skate park-a desagertuko litzateke, baina hondartza

erreserba sortuko litzateke

• Lehentasunak finkatu behar dira

• Modelizazioaren bitartez zehaztu behar dira aurreko bi

parametroak

• Egitura disipatiboa ezarri

• Hondartzarako sarbideak egokitu

• Bukaerako zatia atzeratuko balitz, plataformak egokitu beharko lirateke eta muturreko lokala desagertuko litzateke agian

AZKEN OHARRAK

Lehen orrian azaldutako txostenean sakonago azaltzen dira,noski, aurreko orrietan laburki azaldutako proposamenak. Gainera, txosten horretan egiten dira orri hauetan azaltzen ez diren bestelako proposamenak ere, adibidez, HONDARRA GEHITZEARI buruzkoak, edo hondartzaren mendebaldea mugatzen duen ERREPIDEAri buruzkoak, edo Zarauzko Hirigintza Plan Orokorrean aldaketak egitearenak.

TXOSTENA IKUSTEKO ESTEKA: HEMEN

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Mundu guzia da libre nahi duen iritzia emateko, baina eskertuko genuke mezu anonimorik ez bidaltzea, zeini zuzendu behar gatzaizkion jakiteko mezuaren bukaeran norberaren izena jarri mesedez.
Ez da irainik onartuko eta errespetu falta sumatzen badugu jakin dezala bere mezua borratua izango dela.
Eskerrik asko.